ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

План заходів щодо запобігання та протидії булінгу(цькування), насильству

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу(цькування)

Порядок реагування на доведені випадки булінгу(цькування)

Форма заяви

Наказ МОН України від 28.12.2019 №1646 “Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти”

Лист Міністерства освіти і науки України від 24.08.2023 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023/2024 навчальному році»

Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід

Посібник Зупинимо булінг

Протидія булінгу
Відповідно до статті 15 Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-IX у закладах освіти виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина тощо. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
Питання запобігання та виявлення випадків жорстокого поводження з дітьми регулюється Законом України «Про охорону дитинства», де статтею 10 визначено, що кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності. Дисципліна і порядок у сім’ї, навчальних та інших дитячих закладах мають забезпечуватися на принципах, що
ґрунтуються на взаємоповазі, справедливості та виключають приниження честі і гідності дитини. http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2402-14/ed20120601
Концепцією Нової української школи передбачено формування ціннісного ставлення і судження у школярів, вміння вибудовувати доброзичливі і толерантні стосунки із учасниками освітнього процесу. Закон України «Про освіту», зокрема стаття 53, визначає право здобувачів освіти на захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача
освіти. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-Законом України від 18.12.2018 № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» внесено зміни до Закону України «Про освіту» щодо визначення поняття булінгу (цькування), його типових ознак. Наказом Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 р. за № 111/34394, затверджено Порядок реагування на випадки булінку (цькування) та Порядок застосування заходів виховного впливу.
Механізм реагування на випадки булінгу (цькування), процедури застосування заходів виховного впливу запроваджено у закладах освіти всіх типів і форм власності, крім тих, які забезпечують здобуття освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти.
Згідно із Законом України від 15.07.2021 № 1658-IX визначено зміст поняття безпечне освітнє середовище, як сукупність умов у закладі освіти, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та/або моральної шкоди, зокрема внаслідок недотримання вимог санітарних, протипожежних та/або будівельних норм і правил, законодавства щодо кібербезпеки, захисту персональних даних, безпечності та якості харчових продуктів та/або надання неякісних послуг з харчування, шляхом фізичного та/або психологічного насильства, експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, приниження честі, гідності, ділової репутації (зокрема шляхом булінгу (цькування), поширення неправдивих відомостей тощо), пропаганди та/або агітації, у тому числі з використанням кіберпростору, а також унеможливлюють вживання на території та в приміщеннях закладу освіти алкогольних напоїв, тютюнових виробів, наркотичних засобів, психотропних речовин.

На сайті МОН під рубрикою «Антибулінг» розміщений банк методик (інструментарію)(https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/protidiya-bulingu).
Номер телефону 1547 Урядової гарячої лінії з попередження домашнього насильства; телефонні номери Національної дитячої «гарячої» лінії 0 800 500 225 або 116 111 (для дзвінків з мобільного).
Для використання в профілактичній роботі в закладах освіти на сайті МОН розміщений у вільному доступі банк педагогічних технологій у рубриці «Корисні посилання щодо теми антибулінгу».
Проводити освітню роботу із батьками та законними представниками дітей з питань профілактики насильства, булінгу, формування ненасильницької моделі поведінки та вирішення конфліктів мирним шляхом.

Увага!

Вам потрібна допомога або консультація щодо питань булінгу, торгівлі людьми, домашнього насильства та насильства за ознакою статі?
Усі «гарячі лінії» працюють анонімно, безкоштовно:
  • Національна дитяча «гаряча лінія» 0800 500-225(зі стаціонарного телефону), 116 111(з мобільного телефону).
  • Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 0800500-335 (зі стаціонарного телефону), 116 123 (з мобільного телефону).
  • Національна «гаряча лінія» з протидії торгівлі людьми та консультуванню мігрантів 0800505-501 (зі стаціонарного телефону), 527 (з мобільного телефону).

Години спілкування “Протидія булінгу”

      

6 лютого у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day)🌐. З цієї нагоди з учнями проведені заходи про важливість дотримання правил безпеки платежів і розрахунків в Інтернеті📲. Це чудова можливість поділитися важливою інформацією з учнями та допомогти їм стати відповідальними користувачами Інтернету.🔐 Заходи проведені на основі матеріалів НБУ🏦
@harazd.bank.gov.ua, @talan.nbu

Безпека дітей в інтернеті

Безпека дітей в Інтернеті

Міжнародний день боротьби з насильством і булінгом у закладі освіти

За рішенням ЮНЕСКО, у перший четвер листопада відзначається Міжнародний день боротьби з насильством і булінгом у закладі освіти. Тема цього року – “Боротьба із залякуванням в інтернеті та іншими формами онлайн-насильства за участю дітей”.

В 11 класі класний керівник Царук О.Я. та вчитель інформатики Захарова А. Б. провели годину спілкування ” Моя приватність”. Старшокласники дізналися, де можна залишати інформацію у соцмережах, навчилися розуміти принципи Політики приватності та приймати рішення щодо розголошення даних. Найбільше учнів вразили факти з документального фільму ” Соціальна дилема” про вплив соцмереж на користувачів.

у 3-Б класі класний керівник Бєляєва Ю.О. та вчитель інформатики Рой Л.А. провели годину спілкування “#Не_ ведусь: ми-герої безпеки в Інтернеті”

В 5А проведено годину спілкування “Кібер-БУЛІНГ або агресія в інтернеті”. Діти дізналися про види
Кібер-БУЛІНГУ та способи його запобігання

Година спілкування в 10 класі “Ми проти булінгу в інтернеті”

В 2-А проведено разом з вчителями інформатики інформаційну годину “Загрози, що походять з інтернету і булінг”

Бесіда з учнями 8-А класу “Ми проти залякування в інтернеті. Соціальні мережі – для добрих справ!”